2022
Digtal Art Provenance
Yonehara Yasumasa
「i am growing out my bangs2023 part.2」
世界の混乱は、男性的社会システムから始まっていて、それを阻止するには女性的社会システムの構築しかない。しかし、多くの女性たちは、男性的社会システムから発信される価値観の中で、生きていくにはそこに従うしかない、と生まれた時から思い込まされているのだ。その深く刷り込まれた洗脳とも言える価値観を打ち破るには、女性たちに前髪が必要なのだ。「前髪」とは、嫌なものを見ないための、そして嫌なものから隠れるための装置なのである。そして、男性的社会が固定的に描く「女性」のイメージを逆転的に再構築させる。前髪を伸ばした女性たちは、非男性社会のアイコンなのだ
と米原は語っている。
説明2
Editor Artist / 編集者 アーティスト IG@yone69harajuku
編集者、ディレクター、写真家、DJと活動は多岐にわたる。1995年に創刊したギャル雑誌『egg』のクリエイティブディレクターとして渋谷ギャルカルチャーを牽引。早くから中国の影響力を感知して活動を展開し、現在中国のSNS微博のフォロワー280万人強。近年は自分のアートワーク制作のみならず若手作家の発掘と育成にも力を注いでいる。
Dredged up the underground Shibuya’s gal scene as a creative director of “egg,” the helm of gal magazine in 90s. Genuinely adores creating and leading scenes from both sides of media and artist, his career path as an editor, photographer, and painter influences young street artists with its balanced mix with pop, wild, adolescence taste in his works. He’s also been digging himself in China that he owns over 2.8million followers on Weibo.
2022
Digtal Art Provenance
Yonehara Yasumasa
「i am growing out my bangs2023 part.2」
世界の混乱は、男性的社会システムから始まっていて、それを阻止するには女性的社会システムの構築しかない。しかし、多くの女性たちは、男性的社会システムから発信される価値観の中で、生きていくにはそこに従うしかない、と生まれた時から思い込まされているのだ。その深く刷り込まれた洗脳とも言える価値観を打ち破るには、女性たちに前髪が必要なのだ。「前髪」とは、嫌なものを見ないための、そして嫌なものから隠れるための装置なのである。そして、男性的社会が固定的に描く「女性」のイメージを逆転的に再構築させる。前髪を伸ばした女性たちは、非男性社会のアイコンなのだ
と米原は語っている。
説明2
Editor Artist / 編集者 アーティスト IG@yone69harajuku
編集者、ディレクター、写真家、DJと活動は多岐にわたる。1995年に創刊したギャル雑誌『egg』のクリエイティブディレクターとして渋谷ギャルカルチャーを牽引。早くから中国の影響力を感知して活動を展開し、現在中国のSNS微博のフォロワー280万人強。近年は自分のアートワーク制作のみならず若手作家の発掘と育成にも力を注いでいる。
Dredged up the underground Shibuya’s gal scene as a creative director of “egg,” the helm of gal magazine in 90s. Genuinely adores creating and leading scenes from both sides of media and artist, his career path as an editor, photographer, and painter influences young street artists with its balanced mix with pop, wild, adolescence taste in his works. He’s also been digging himself in China that he owns over 2.8million followers on Weibo.